גודל כן קובע, כמות גם, ועל מהירות, השדרוגים של גוגל

גודל כן קובע, כמות גם, ועל מהירות אין בכלל מה לדבר. השדרוגים של גוגל

קידום אתרים אורגני, במיוחד בגוגל, יכול להיתפס לפעמים כשם נרדף לתעלומה שלא ניתן לפצח במידה מסוימת.
כמובן שיש בכך מן האמת כיוון שאיש מחוץ לארגון של גוגל,
(לפעמים נדמה כי גם גוגל בעצמם מתקשים לגלות את מה שתכתבו כבר לפני עשור ),

אינו יודע בדיוק מהם האלגוריתמים שענקית החיפוש מפתחת בכל פעם, וכיצד הם פועלים לפרטי פרטים.
אך עם זאת, יש הרבה מאד דברים שכן ניתן לדעת על קידום אתרים אורגני בגוגל !
הן על ידי קריאת הבלוגים הנכונים (בין היתר של עובדים ובכירים בגוגל, מאמרים המתפרסמים כמובן באישור החברה),
והן על ידי חקר השטח והבנה של הדברים, פשוט לפי העובדות המתגלות בתהליך,
ברוב המקרים של רוב המקדים בעולם , יהיה על ידי ניסיון והטעיה.

אם אתם עובדים עם חברה שמבצעת עבורכם קידום אורגני,
בין בגוגל ובין מנועי חיפוש אחרים, ואתם עדיין מרגישים כי אינכם יודעים לדבר ב"שפה" הנכונה וכללי המשחק אינם ברורים לכם?
לפעמים יכול להיות דבר כזה כי אתם הרי לא מבינים במקצוע , וייתכן מאד שאתם עובדים עם חברת קידום אתרים לא טובה,
או לכל הפחות כזו שאינה יודעת לעבוד איתכם בצורה נכונה.
במקרה כזה, או לחלופין אם אתם מעוניינים לעשות את צעדיכם הראשונים בעולם הגדול הנקרא קידום אתרים אורגני בגוגל,
בין כך ובין כך הגעתם למקום הנכון:
לפניכם רשימה קצרה המתארת את עיקרי הדברים החשובים בקידום אתרים בגוגל – שכל מפרסם,

בעל אתר וכמובן גם מקדם אתרים צריכים לדעת.

אז איך פועל האלגוריתם המסתורי של גוגל?

כאמור, איש אינו יודע עד לפרטי פרטים כיצד בדיוק פועל מנוע החיפוש של גוגל,
או יותר נכון כיצד הוא מתעדף אתרים מסוימים על פני אחרים.
אך יחד עם זאת, לאורך השנים מתבררת יותר ויותר ההבנה, (והיא אף מוכחת שוב ושוב, עם כל עדכון מחדש של האלגוריתם),
כי גוגל מחפשת את האתרים ה"אנושיים" ביותר בתחומם באינטרנט. למה הכוונה?
לאתרים שעונים על הצרכים האותנטיים וההגיוניים ביותר שהגולשים מחפשים, בדיוק כפי שכל אדם – אני, את ואתה – מחפשים.

כך למשל, בראש ובראשונה תינתן עדיפות בתוצאות החיפוש לאתרים שבאמת עונים על השאלה שנשאלה,
(במרבית המקרים יהיה זה ביטוי המפתח, בשפה המקצועית),
ואף יותר מכך – אלה שיתנו את ההסבר המקיף אך עם זאת גם הרלוונטי ביותר למה שבעצם חיפש הגולש.
אם למשל נשאלה שאלה של ממש ולא רק ביטוי מפתח, "כמה עולה בית להשכרה בנתניה" למשל,
סביר להניח שגוגל תיתן עדיפות לאתרים שבהם יש תשובה קונקרטית לשאלה,
עם עוד מידע מוסף שהגולשים שהקלידו את השאלה כנראה יתעניינו בו וימצאו בו מידע שעונה לשאלות קשורות נוספות שיש להם.

לא על התוכן לבדו

אך מעבר לשאלת התוכן, שנהוג לחשוב כי הוא היחידי שקובע,
ישנם עוד שלל משתנים אחרים הקובעים אם האתר שלכם יוצג בראש תוצאות החיפוש של גוגל או לא,
והם כולם נוגעים למה שמסביב –
למסגרת שבתוכה יופיע התוכן:
בתוך אלה נמנים משתנים כמו עיצוב האתר ובהירות התצוגה שלו, מהירויות הטעינה של הדפים (כן, כן),
וכמובן גם ההתאמה של האתר לגלישה בטאבלטים וטלפונים ניידים,
מה שנהוג לכנות בשפה המקצועית ורספונסיבי,
וכן קטלוג נכון ומסודר של הדפים בתוך האתר ללא סרבול מיותר, העדר כפילויות בתוכן המופיע באתר ועוד ועוד ועוד.

speed seo מהירות האתר

מהירות האתר משפיע כל כך על החשיפה לתוכן האיכותי שלי?

יש מי שעשויים לשאול, ובמידה מסוימת של צדק, (במונחים של פעם),
כי משתנים כמו מהירות האתר אינם באמת חשובים, וודאי שהם אינם מעידים על טיב התוכן שלו,
שהוא החשוב באמת.
אך חשוב להבין כי בעידן הדיגיטלי של היום, בו נגישות האתר חשובה מאין כמוה לגולש הממוצע,
שכבר לא "קורא" את התוכן אלא רק "סוקר" אותו,
(ואף מתרגל יותר ויותר לתמונות וסרטונים במקום לטקסט של ממש),
בנוסף לקשיי הקשב והריכוז שכל הדור שלנו מאופיין בו,
טקסט שאינו נגיש וקריא לקהל הרחב פשוט אינו רלוונטי יותר,
והוא במקרה הטוב יזכה להתייחסות של יותר מ- 3 שניות.
לכן, כל משתנה שעשוי להשפיע על נגישות הטקסט למעשה חשוב:
החל ממשתנים כמו מהירות האתר ועד לעיצוב נכון וקריא, חלוקה לפסקאות בצורה נוחה והולמת,
בחירה בפונטים מובנים ופרופורציות נכונות בין האלמנטים השונים שבדף האינטרנט.

אז מאיפה מתחילים?

אם כבר יש ברשותכם אתר שהקמתם,
והוא יושב על שרת ישן,
מוטמעים בו פלאגים לא עדכניים או שהוא פשוט לא עונה על המאפיינים הייחודיים שמנינו לעיל,
סביר להניח שהוא אינו מופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש לביטוי המפתח הרלוונטי שלכם,
וגם לא השני והשלישי (כן וסביר להניח שאתם גם יודעים את זה, ואולי לא הבנתם עד עכשיו מדוע זה כך).
אז נכון, כעת נראה שיש לכם הרבה עבודה ואולי קשה להחליט מאיפה להתחיל,
אך חשוב מאד להבין שבכל יום ושעה שבהם אינכם חשופים לקהלי היעד הרלוונטיים שלכם במקום טוב בגוגל,
אתם מפסידים עסקאות שהיו יכולות להיסגר, ומפספסים פיתוח משמעותי לעסק – שיכול היה להמריא ולתת אלטרנטיבה אמיתית,
למתחרים שלכם במשך פרק הזמן הקריטי הזה.

אז איך הכי נכון להתחיל?
באופן גורף,
ההעדפה כמעט תמיד תהיה לפנות לחברות, המתמחות בתחום של קידום אורגני בגוגל,
ורצוי גם בפלטפורמות נוספות, ובהקשר זה חשוב לבחור בחברה שיש לה מוניטין מוכח של הצלחה,
בהקפצת האתר הרצוי לראש תוצאות החיפוש.
אך עם זאת, יש לזכור כי לא רק ההקפצה למעלה חשובה, אלא הישארותו של האתר בשלישייה הפותחת והנחשקת לאורך זמן,
מה שמעיד על הצלחה אמיתית ולא "בליץ" רגעי בלבד.
ההחלטה האם להחליף קודם את השרת שעליו יושב האתר קודם,
להטמיע פלאגים חדשים או לסדר מחדש את התוכן האתר תהיה כמובן תלויה במקדם שלכם,
וחשוב מאד לעקוב אחר ההנחיות שלו ולקבל בהבנה את השינויים ההכרחיים שהאתר שלכם דורש,
גם אם בעבר השקעתם בו מאד והשינוי קשה לכם. בסופו של דבר זה ישתלם לכם, ותיווכחו לראות זאת כבר מהרגעים הראשונים.

 

 

dmgm
dmgm